Nordsia

På "Nordsia" har vi to avdelinger; avdeling Øst og avdeling Vest.

Øst er en søskenavdeling med 17 barn i alderen 2- 6 år. Vest har 20 barn i alderen 3- 6 år. 2-3 åringene kaller vi ekorn, 4- åringene er rev og førskolebarna er gaupe. Gaupegruppa har et eget opplegg noen ganger i uka med blant annet skrivedans og annet skoleforberedende. Organisering og alderssammensetning kan variere ut ifra antall barn og antall søkere.

På nordsia blir alle godt kjent og vi samarbeider i utstrakt grad, både når det gjelder pedagogiske opplegg og organisering generelt.

Vi er opptatt av det fysiske miljø, og vi tar utgangspunkt i barnet og barnets interesser når vi arbeider med læringsmiljøet hos oss.

Grillhytta i barnehagen gir mulighet for turopplevelse i barnehagen. Den bruker vi mye, vi spiser av og til måltider der til deilig varme og knitring fra bålet.

Høsten 2020 ble det bygd ei varmestue på Haugen. Denne ønsker vi å bruke mest mulig- se UTEGRUPPE for de eldste.

Hver avdeling ledes av to pedagogiske ledere. Teamet på hver avdeling består også av spesialpedagog, barne- og ungdomsarbeidere og assistenter. Se oversikt over personalet.