FORUT fest - solidaritetsaksjon

Torsdag 10. november ble FORUT-aksjonen 2022 gjennomført, og for en ettermiddag det ble! Gaupene våre er de barna som går siste året i barnehagen. De har ansvaret for å gjennomføre aksjonsdagen vår. De ordner mat knyttet til landet vi har blitt kjent med - i år altså Nepal. De serverer/selger mat, rydder bordene, følger med på kunstutstillinga, tar imot bestilling av forutvarer mm. Hvis vi lurer på hvor noe er kan vi spørre dem - de svarer etter beste evne.

Hei alle sammen!

Selv om bestillingen av oppholdsvær ikke gikk igjennom denne gang var det god stemning over hele huset så langt jeg kunne se.  Folk hygget seg, spiste deilig linsesuppe, drakk saft og kaffe, handlet i kiosk og på kunstutstilling, og så på kino😊

Vi (personalet) hadde med oss en gjeng med veldig spente Gauper. De tok oppgavene på rammeste alvor. Pliktoppfyllende og godt levert av samtlige!

FORUT-aksjon er en veldig fin arena, ikke bare for å treffes på barnehagens område med hygge og gode samtaler, men også på grunn av den solidariteten vi viser ovenfor de som ikke har så mye som oss. Derfor oppmuntrer vi dere til å nevne denne dagen i lang tid fremover, da solidaritet er noe vi aldri kan få nok av:)

Gaupene sammen med resten av barnehagens barn, personalet og dere foreldre bidro til at vi kan sende over 18 500 kr nedover til Biswas og Nepal! Det fortjener en klapp på skuldra.

Takk for alle bidrag og en veldig hyggelig ettermiddag!

Takk fra FORUT: Takkebrev_Barneaksjonen 2022 _

Mvh. Simen